Uczeń korzystający z bloga jako formy wypowiedzi i pracy, znajduje się w sytuacji nieco podobnej do sytuacji w sali lekcyjnej. Użycie bloga stwarza możliwość czytania i pisania zbliżonego do sytuacji podczas zajęć stacjonarnych.
Dzięki blogowi uczeń/uczący się:
- ma dostęp do źródła informacji;
- otrzymuje instrukcję zadania, zadania domowego, projektu do wykonania;
- w zależności od zadania może pracować indywidualnie lub w grupie;
- może samodzielnie decydować o swojej "drodze wyszukiwania i zdobywania informacji" dzięki swobodnemu klikaniu między stronami i hiperłączami, co rozwija w nim autonomię pracy;
- zyskuje globalną perspektywę pracy, może realizować projekt wspólnie z uczniami z innych miast, krajów, kontynentów (kilka kliknięć pozwala osobie będącej w Polsce skontaktować się z osobą w Chinach!);
- może mieć satysfakcję zaraz po opublikowaniu swojego posta (już po chwili możliwe jest obejrzenie notki na blogu, podzielenie się nią na portalach społecznościowych, itd.);
- jest bardziej zmotywowany do nauki poprzez działanie (blogowanie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz